
Ако имате интернет магазин или сте решили да правите такъв, трябва да сте наясно, че той ще бъде неизменно свързан с интернет рекламата – с постоянната интернет реклама. Вашите продажби, ще зависят от популяризирането на магазина и от броя на неговите посетители. Ако си мислите, че можете да пропуснете онлайн рекламата и да разчитате на случайността, забравете за това.
Ако направим сравнение между офлайн и онлайн магазините, при първите най-важен е човекопотока. За това винаги се търси помещение на по-комуникативно място, където да минават повече хора. При онлайн маркетинга, нещата седят по сходен начин, но там човекопотока е трафика. Това са потребителите, които посещават сайта, а те могат да се разделят на три групи – директни, натурални и платени.
Директните посетители влизат в сайта ви, без да са пренасочени от другаде. Те пишат директно адреса в браузъра си или влизат от запаметена отметка, например. Това са най-ценните посетители, защото те посещават магазина по своя собствена инициатива, без да са подтиквани от никого. Явно смятат, че ще открият нещо подходящо в него. При тях шанса да направят покупка е много голям.
Натуралните посетители са тези, които посещават сайта, без да са директни и без да идват от платена връзка. Те най-често са пренасочени от търсачка като Google или от връзка в друг сайт. Въпреки, че не са толкова ефективни, колкото директните посетители, натуралните също не са за подценяване.
Платените посетители са тези, които идват от платена реклама в интернет. Ефективността им също не е малка, защото те посещават магазина по свое собствено желание. Виждат рекламата и я натискат, за да разберат какво се крие зад нея. Това ги прави потенциални клиенти.
Интернет рекламата е задължителна за всеки онлайн магазин, защото без нея, той ще постигне само незадоволителни резултати. Колкото и добра стока да се предлага в магазина, ако хората не знаят за него, няма как да го посетят, да го видят и да пазаруват от него.
От Катерина Стоянова, 08.02.2014